7 maj 2012

Monki Mansion

En av dagens höjdpunkter var besöket på Monkis huvudkontor. Lokalerna var exakt så spejsade som man förväntar sig av ett edgy, ungt klädmärke. Personalmatsalen inredd i plywood, svart, vitt, grönt och råa glödlampor bland annat. 
Vi fick designprocessen för AW 12 återgiven, tillgång till alla moodboards och en liten visning. Vill du läsa lite djupare om kollektionens olika teman så har Frida ZetterströmGP Mode sammanfattat det väldigt bra.
Väldigt mycket vardagssnyggt! Enkla, coola kläder med modegrad. Perfekta plagg att toppa befintlig garderob med. Det var som sagt höstens kollektion vi fick se, men de första höstkläderna dyker upp i butik redan i juni, så för oss kunder kommer ju många av plaggen att upplevas som sommarkläder. Lite skumt det där hur modevärlden krånglar till årstiderna. I vilket fall, kolla in picsen nedan, mina fyra favoriter! Den blommiga klänningen i rött heter Jenna. Den har urringad rygg och kommer att kosta 300 kr. Jenna dress är nog en förutsättning för min sommar.




Svart/vitt grafiskt funkar året runt. Den här toppen heter Kenzie och kommer att kosta 180 kr.


Jag är väldigt inne på mönstrade braxor just nu (har ett inlägg på temat färdigt i huvudet, kommer snart!), de här heter Judith och kommer att kosta 250 pix.

Koftan Vera är kanske lite höstig å ena sidan. Men å andra sidan helt nödvändig de flesta svenska sommarkvällar.
 Alla bilder från Monki

1 kommentar:

  1. Å jag är så ledsen att jag missade allt igår! Kul att träffas iaf, hoppas det blir igen nån gång!

    SvaraRadera