19 juni 2012

Instagram

Bild lånad från stylebykling.nowmanifest.com

Häromdagen bloggade Elin Kling om sina nya leo-sandaler från Zara och de såg bara helt perfekta ut. Jag var helt inställd på en copy-cat. Dessvärre var de redan slut både i butik och i webshoppen, för hon hade redan dagen eller dagarna innan lagt ut dem på Instagram. Så var det med det. Nu är den lilla incidenten inte på nåt sätt den enda anledningen till att jag i går aktiverade mitt Instagram-konto, men den bidrog. Instagram har ju tagit fart på riktigt nu. Annat var det för typ ett år sedan när jag reggade mitt konto - på inrådan av makens guddotter, en riktigt digital pionjär-tweenie - då var ingen jag kände där. Men nu är ju snart alla där, superkul! Jag heter Vardagssnygg även på Instagram, följ gärna! Tror att det är en kanal som  kompletterar mig och bloggen perfekt. Jag vet inte vad mitt problem är, om jag är för gammal, har för mycket integritet, eller bara är för feg - men jag pallar inte att fota rea-påsar, inköp och dagens outfit och lägga ut på bloggen. Alltså jag älskar att se dagens och shopping på andras bloggar, det är ju därför jag läser, och inser därmed att min blogg blir ganska trist och opersonlig när jag aldrig bjuder på nåt sånt, men jag har en tröskel där. Peppad av Hedda försökte jag en gång fota en dagens, men det var så svårt att fota sig själv så ni anar inte och jag tror att det tog mig 20 minuter (!). Ändå blev det rätt kassa bilder. Men med Instagrams enkla mobil-snapshots och förlåtande filter så lovar jag att bjuda på desto fler outfits, shopping och min lilla knubbsäl till bebis. Alltså det är omöjligt att inte fota sin lilla wingman i tid och otid. Att lägga ut nåt på Instagram känns lite easy come easy go, en taskig bild försvinner ju snabbt. Eller vad säger ni?
Har förresten också ett konto på Pinterest, där heter jag också Vardagssnygg. Häng på!

Ja, och den där sandalen som jag gick i gång på, samma modell fast med hästmönster (!) finns fortfarande kvar i Zaras webshop. Absolut fin, men när man är inställd på leo känns häst lite tamt bara.

Bild lånad från zara.com


2 kommentarer:

  1. Klart att ni fixar ett besök till Hong Kong, Asiens Paris och har ni kompisar som flyttar dit så är det ju inget snack, underbart!

    Haha, ja det där med "eget material", outfit bilder och snaps hemifrån är svårt... Gillar inte att ta outfitbilder men kanske som du säger blir det bättre på Instagram. Tycker det är kul att se hos andra men är så ointresserad själv av allt det där poserandet :-) Är väl lite för mycket av en old hag...

    SvaraRadera
  2. Sophie. Ett stopp i Hong Kong vore fantaaastiskt:-)

    Ja, old hags we are, haha. Faller sig tyvärr inte helt naturalist med poserandet.

    Kram Lina

    SvaraRadera