17 augusti 2012

David & Martin - riktiga smycken









Alla bilder lånade från davidandmartin.com
I går kände jag mig sjukt irriterad på mig själv, för att jag så ofta landar i att skriva om billig skit. Varför varför? När man kan blogga om fina kvalitativa saker istället. Jag förespråkar verkligen inte slit-och-släng och tränar på att inte göra alla de där billiga impulsköpen hela tiden. Lätt att tänka och svårt att göra. Så i dag svenska smycken av någon sorts kvalité! Blev i veckan påmind om David & Martins fantastiska smycken. Via Instagram så klart, denna ständiga källa till inspiration. Frida som skriver mode på GP bar ett av David och Martins debutsmycken, tror det är minst 5-6 år sedan armbandet lanserades och jag var helt såld på det då. Men kunde inte bestämma om jag skulle ha silver eller guld, jag var silvertjej, men armbandet var mycket snyggare i guld, så jag avvaktade och sedan glömdes det bort. Efter en tid kändes det passé. Men när jag nu efter en massa år såg armbandet på Frida så var det en modern klassiker, intalar jag mig i alla fall. Fortfarande galet fint, eller hur?! I guld. Upp på önskelistan igen. 
Bild lånad från Instagram @frilansfrida

4 kommentarer:

  1. Wow, det översta armbandet är ju helt fantastiskt! Vill ha...
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  2. Caroline. Det är också min favorit..visst skulle det förgylla hösten?!! Kram

    SvaraRadera
  3. Nämen - här står ju jag jag och fotar mig själv i ett provrum i Köpenhamn... Kul!
    Dessvärre är det så att David & Martin som smyckesduo relativt nyligen valt att gå skilda vägar (varumärket kommer leva vidare dock i någon annans regi) Jag väntar med spänning på David Anderssons egna kollektion som verkar vara på G snart.
    kram f
    ps - jag köpte Michel Kors-klänningen som jag provade!

    SvaraRadera
  4. Frida. Haha ja..borde kanske ha frågat om lov..Tack för info om David & Martin! Det förklarar varför det inte fanns en enda smycke på NK och knappt nåt på lager i webshoppen heller..håller tummarna att nya ägare behåller och relanserar gamla klassikerna! Kram

    SvaraRadera